Basit Meseleler


Derin bir mesele konuşuyorduk,
Hep sıradan tuttuğumuz hayallerle,
Biralarla antidepresanları yarıştırıyorduk,
Ucuz, erken kapanan bar tuvaletlerinde.

Seni sevmekteki bahanem neydi sordun,
Bir gençlik geçti gözlerimin eşiğinden,
Bir bardak daha şimdi daha güzeliz.
Ucunda balıklarla titreyen oltalar gibisinden,
Gün uzun bir bira sonra belki onlarla da yüzeriz.

Bahanesi ayrılık olan yüksek seslerden,
Bir paket umut alıyorduk,
Kısaca kesilmiş saçlı müptezellerden,
Seçimlerimizle çamlar deviriyorduk.

Aşkın ızdırabını sikerken içimizde,
Vardır bir bildiği bilge cambazların,
Sevdin mi beni yoksa ayrılık mı peşimizde?
Attığın taş ürküttüğün kuşa değdi mi söyle,
Biz zaten sen ve ben oluruz bu gidişle.

Basit basit yaşıyorduk konular hep basit,
Fakat atlardım uçurumların sonunda sen varsın diye,
Neden sonuç çelişkisi bu, gerçekten bir kesit,
Kaçmaklardan kaçış beğenen sensin, onu da sen söyle.

Uzatmayalım sen gitmelisin farkındayım,
Rasyonel bir rüzgarda saçlarını görüyorum bu son,
Hissediyorum afaki bakışlar atıyorsun üzerime,
Hedefi de tutmuyor üstelik yapışıyor bir taksicinin üzerine.

(Ağlama.)

Bir bardayız saat 5 civarı hava kurşuni,
Kızmıştın karşı kaldırımda dayandığım kepenklere
Okuldan aldığım gün yanakların kızarmıştı hani,
Bak nifak tohumu satıyorlar kulak asma o köpeklere.

Ayrılıyoruz ve tüm taksiler susuyor,
Hoş Taksim de ayrılık demekmiş sonradan öğreniyorum kötüyüm,
O gün bu dündür sevgi içimde neferler doğuruyor,
Gelme, gittiğinden beri o gün kadar küçüğüm.



Yorumlar

Popüler Yayınlar