Onu Öyle Yapma

Kandırıldım,
Maskelerinizi çıkarın artık oyunu anladım.
Yırtındım ve hıçkırdım yaptıklarınızdan,
"Onu öyle yapma" larınızdan.
Dünyanın bir düzeni varmış kavradım.
Bu düzeni yaratan kim ve nerede ikamet ediyor
Şişli yaşamak için uygun bir yer mi?
Veya sabah kalkınca kahve mi içilir çay mı
Bunların hepsine fildişinden kulesinde oturan adam karar veriyor sanırım.
Siz de bunlara uyuyor,
Uymayanları nefretle, kinle uyarıyorsunuz.
Çokça dışlıyor, kimi zaman haşlıyorsunuz,
Anladım.
Bu bir oyun sahne kostüm bir hayli gerçek,
İlk perde çok yakında bitecek ve evlere girilecek.
Herkes kendi dirliğinin düzenini yine dayatılan sisteme göre döşeyecek,
Esneyecek,
Saat geç oldu diyip boşverecek.
Bir gün daha,
Bir sahne, bir hayal daha bitecek.
Aslında ben öyle olsun istemiyordumcular,
Sen bakma ben aslında onu sevmiyorumcular
Konuşuyoruz ama sözüm meclisten dışarıcılar,
Gammazcılar.
Utanmadan utanılmayacak hallerden utanıyorsunuz,
Hor görüp laflarınızı harman savuruyor,
Çoğu zaman da tereciye tere satıyorsunuz.
Bir gün baktım ve gerçeğe uyandım,
Kandırıldım,
Maskelerinizi çıkarın artık oyunu anladım!
Bir süre yalpaladım sonra büsbütün çakıldım,
Şimdi tamamım taşlar yerinde,
İnsanların bilmediğim yüzleri kapalı kapılar ardında evinde.
İçlenenler sevişenler görüşenler ağlayanlar,
Saklanmayın.
Üst akıllara aldanıp,
25'inizde yaşlanmayın,
Suya dalın.
Hem de düşüncelerden uzak,
İçgüdülere yakın yerlere atlayın.
Mutlu olunacak bir neden varsa,
Onu ikiye katlayın,
Paylaşın.
Zira ben bunca zaman aldandım,
Kandırıldım,
Lütfen biriniz maskenizi çıkarın artık,
Ben oyunu anladım.

Yorumlar

Popüler Yayınlar